Synes du også, at det er svært at lade de søde sager være, når lækkersulten banker på? Så læs mere her

Når jeg oplever det, bruger jeg selv disse 3 metoder. Måske er metoder så meget sagt, for der er ikke noget raketvidenskab over dem, men ofte handler det om at blive bevidst om hvad vi oplever og gøre noget ved det, før ”det” styrer os.

Så når lækkersulten kigger forbi, så tænk over disse 3 ting, og gør dem til en vane – som alt andet jeg skriver om.

Er du i virkeligheden sulten?

Jeg oplever ofte, at min lækkersult starter som en almindelig sult, og hvis jeg ikke lige har tid eller lyst til at spise almindelig mad, kan jeg godt finde på at ignorere min krop, indtil det går over i lækkersult. Hvis vi så har noget usundt derhjemme eller er på arbejdet, hvor der er kage eller slik, så er fristelsen stor.

DERFOR: Tag hellere noget mad i stedet for – rugbrød eller grønt, alt efter hvad der mætter mest.

Tag nogle sunde snacks i stedet

Det kan også sagtens være grøntsager, bare det er sundt. Kan du lide edamame bønner eller ærter, kunne det være en ide at sørge for altid at have nogen i fryseren, og så tø en håndfuld op. Det er også rigtig godt, hvis du trænger til noget om aftenen, at tage en lille skål med ind hvor du sidder.

DERFOR: Hav altid sundt “slik” derhjemme, eventuelt i fryseren.

Drik mere vand

Ja, dette er jo nok en klassiker. Vandet fylder maven op, men samtidig er der også en mulighed for, at du i virkeligheden er tørstig. Dette og andre gode råd til hvorfor du skal drikke mere vand kan du læse om i denne artikel på iform.dk, som du finder her.

DERFOR: Drik et stort glas vand, gerne koldt vand, som også sætter forbrændingen op.

Det var mine tre råd, som jeg håber du kan bruge. Det er jo nok nogle råd, som du allerede kender, men som jeg skrev i starten, er det vigtigt at blive bevidst om det, så du tænker over det, før din underbevidsthed – system 1 – tager over. Kan du ikke huske hvad system 1 er, har jeg skrevet om det her.

Mange hilsner

Pia

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *